Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Paul Bruijn - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Paul Bruijn - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

20 Mei 2014 | Australië, Sydney

Hee,

Het is niet gelukt om vanuit een hangmat wat te sturen zoals ik had beloofd in mijn eerste bericht. Want het bereik is hier niet overal even sterk. Dus ipv de hangmat is het de bieb geworden.

Laat ik maar gewoon bij het begin beginnen..., eenmaal door de douane heen op Schiphol ging de reis dus echt beginnen. Beetje zenuwachtig natuurlijk maar vol enthousiasme. De eerste stop was op Bangkok maar werd binnen een uur voortgezet naar Taipei. Hier was een tussenstop van 11 uur en er was geen mogelijkheid om van de luchthaven af te gaan. Maar niet getreurd er waren lounge banken om even geheel tot rust te komen van een lange vlucht. Na deze ontspanning kwam ik in contact met 2 Nederlanders die ook onderweg waren naar Sydney om te gaan backpacken. Na een drankje gedaan te hebben werd de reis voortgezet naar Sydney. Deze vlucht was iets wat turbulent maar verder erg comfortabel aangezien ik 4 stoelen op een rij had om nog eens even goed tot rust te kunnen komen haha. Eenmaal geland in Sydney hadden wij het "geluk" dat we de full controle. Daar moet je bij voorstellen dat programma border protection. 3x verantwoorden wat je komt doen en wat je bij je hebt en als laatste check nog met een hond natuurlijk. Maar alle vragen waren goed beantwoord en konden we met succes doorlopen :p. Toen ik door de schuifdeur van de douane heen was realiseerde ik me hoe vet het is dat ik aan de andere kant van de wereld was dat gaf ook direct een energy boost waardoor ik ook niet last heb gehad van een jetlag. En natuurlijk ook doordat Thijs stond te op te wachten om samen de reis te beginnen met het busje. We hebben onze eerste nacht door gebracht in "The Royal National Park" dit ligt ten zuiden van Sydney en is een super mooi natuurpark met ook natuurlijke alle dieren die daar bij horen echt heel VET!! In dit park hebben ze ook openbare BBQ's die kom je best veel tegen hier en is ook onwijs leuk want je komt ook weer mensen tegen natuurlijk. Je kan deze meestal gratis gebruiken of tegen een kleine vergoeding super handig. De opvolgende dagen hebben we door gebracht in de Blue Mountains ook een super gaaf gebied. Hier hebben we paar dagen echt in the middel of no where door gebracht en waar je ook alleen maar kan komen als je eigen vervoer hebt. Hier was het verblijf niet op aangelegde campings maar dus midden in de natuur tussen de bomen rotsen beekjes dieren en alles. De laatste nacht in de Blue Mountains hebben we doorgebracht bij een familie. Super gastvrije mensen en ook waar "no. Worries" weer geheel van toepassing was haha. Tijdens onze reis door de Blue Mountains hebben we ook nog heel sportief gedaan want we hebben een berg wandeling gedaan en natuurlijk even langs de "Three Sisters" geweest. Wij zelf vonden dit een erg commerciële trekpleister dus hebben wij onze eigen tour gevolgd.
Voor nu laat ik het hierbij en ga ik proberen hier wat foto's bij te plaatsen.

  • 20 Mei 2014 - 11:23

    Jolanda:

    Hèhè, we zaten vol spanning te wachten op je eerste verslagje

  • 20 Mei 2014 - 12:56

    Bart :

    Leuk om te lezen joh. Maakt dat ik zin heb om weer terug te gaan!

  • 24 Mei 2014 - 00:01

    Stefanie:

    Jeetje wat gaaf Paul! Wel spannend met die douane. Veel plezier!

  • 03 Juni 2014 - 15:44

    Kees En Yvonne:

    Hoi Paul,

    Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal:p
    een zogenaamde up-date.

    groetjes
    Kees en Yvonne

  • 06 Juni 2014 - 10:02

    Maaike:

    Hey die Paul
    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Nog even en dan zie je Roosje weer.
    Ik hoop dat jullie een gezellige tijd hebben.
    Gr Maaike en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 28 April 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 2747

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 Mei 2014 - 10 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: