Love on the East Coast - Reisverslag uit Manly, Australië van Paul Bruijn - WaarBenJij.nu Love on the East Coast - Reisverslag uit Manly, Australië van Paul Bruijn - WaarBenJij.nu

Love on the East Coast

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

22 September 2014 | Australië, Manly

Manly maandag 22-09-2014,

Het is alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen. Maar intussen een hele hoop gezien, meegemaakt en een hoop mensen leren kennen. Kortom genoeg stof om een reisverslag te maken.
Even terug spoelen naar ’’dat ene moment’’ 16-06-2014 Sydney airport. De dag dat ik na 5 weken eindelijk Roos weer in de armen kon slaan en dat aan de andere kant van de wereld. Dat was een heel bijzonder maar vooral heel leuk moment! Na een kop koffie op de airport zijn we snel naar het hotel gegaan om onder het genot van een blackie weer even te updaten over alles wat ieder heb meegemaakt en gemist heeft. De volgende dag zijn we naar Newton gegaan, een wijk in sydney met een hippie/alternative tintje. Terwijl we hier aan het genieten waren van een ongelofelijke heerlijke bak koffie, werd er aan de overkant van de straat een videoclip opgenomen van Coldplay de singel “sky full of stars.’’ Super leuk! Na deze happening hebben we de trein gepakt naar Circular Quay. Voor degene die niet weten waar dit is. Sydney CBD Operah house Harbour Bridge. Het hart van Sydney dus. Nadat we een stadswandeling door Sydney hebben gedaan zijn we met de Ferry naar Manly gegaan. Manly is een buitenwijk van Sydney en een paradijs voor surfers rondom sydney. Aan het einde van de dag hadden we een double date in Darling Harbour met Thijs en Emma, Super gezellig! Na 2 dagen in een bewolkt Sydney gezeten te hebben, want even ter herinnering hier is het in Juni hartje winter, dan wel geen sneeuw maar ook zeker geen zomerse temperaturen, hebben we het vliegtuig naar altijd zonnig Cairns gepakt. Omdat we pas in het einde van de middag in Cairns aankwamen, hadden we de pech dat alle bus/camper verhuur bedrijven al dicht waren. Maar goed lang leve de hostels, want we zijn tenslotte backpackers, hebben we de bus gepakt naar een nabijgelegen hostel in de buurt om 1 nacht door te brengen. Zowel voor Roos als voor mij was dit dan ook zeker geen 5 sterren verblijf. Los van de hygiëne had ook de kamer geen gordijnen en lakens, kortom top verblijf maar genoeg voor 1 nacht. De volgende dag zijn we dan ook vroeg opgestaan om gelijk op pad te gaan naar het vinden van een geschrikte bus/camper om 3 weken langs de East Coast te reizen. Gelukkig duurde dit niet lang en zaten we het einde van de middag aan de kust, eerste rang, onder de palmbomen geïnstalleerd, aan het genieten van een glaasje rode wijn. We hebben een weekje rondom Cairns gereisd. We zijn een dagje naar Port Douglas geweest en hier zijn we dan ook naar een wildlife park en hebben we een koala vast gehouden. Naast het feit dat zo’n beestje er schattig uitziet ruikt zo’n beestje gigantisch naar eucalyptus. Blijkbaar doordat je ergens heel veel van eet ga je ernaar ruiken, tenminste een koala wel. Het is trouwens niet vanzelfsprekend om een koala aan te raken. Het is alleen in Queensland toegestaan om dit te doen, tenminste dat zeggen ze. Op de laatste dag in Cairns zijn we gaan Snorkelen misschien zegt de naam ‘’The Great Barrier Reef’’ je iets. Maar daar zijn we dus geweest. Heel gaaf!! We zijn heel de dag weg geweest. En naar 2 verschillende duikplekken gegaan. Naast de pracht en praal van het koraalrif is het levens grote aquarium van Nemo met 1001 verschillende soorten vissen ook heel gaaf om te ervaren waarvan wel 1 vis wel heel bijzonder was. Want op het moment dat je met je hand een knijpbeweging maakte naar deze vis ter grote van een tennisracket, gaf die kusjes op je hand. De dag ernaar zijn we onze reis gaan voortzetten richting Brisbane. Dit is een rit van ongeveer 1700km vanaf Cairns. We zijn dan als eerst langs The Atheron Tablelands gereden. Dit is een hele mooie omgeving tussen Cairns en Innisfail. Hier waren prachtig watervallen te zien. Waarvan 1 in het bijzonder heel gaaf was ‘’The Josephine Fall.’’ Bij deze waterval was een rots waar je vanaf kon glijden en dan eindigde in een kraak heldere creek. Normaal gesproken als je in natuur wateren hebt gezwommen zoals de zee, sloot of een meer. Dan voel je je vies en neem je een douche. Dat was hier wel anders. Na 2,5 uur zwemmen voelden het als of je in een badkuip had gezwommen. Je voelde je echt schoon en had eigenlijk ook geen douche meer nodig. Ten zuiden van de Tablelands vind je het wel bekende Paronella park. In 1930 wilde Jose Paronella zijn droom bouwen. Een groot tropisch park met wandelpaden tennisbanen bioscoop en zelfs een turbine die stroom opwekt d.m.v. een waterval, voor de faciliteiten in het park. Er is niet veel meer over van de gebouwen in het park omdat het park meerdere keren getroffen is door overstromingen. Hele interessante geschiedenis maar te veel om nu over te vertellen. De opvolgende dagen zijn we vooral on the road geweest. Tijdens onze reis richting Brisbane kwamen we er dan ook achter dat in het gebied tussen Townsville en Brisbane weinig te doen is. Maar niet getreurd hierdoor hadden we juist tijd om een kleinstukje voorbij Brisbane te rijden zodat we in Byron Bay Met Thijs en Emma konden meeten. In Byron Bay kan je echt heel goede de sfeer proeven van ‘’Relaxt Australië.’’ Hier hebben we 2 dagen op een camping gestaan. Supergezellig! Met 2 busjes en een zonnescherm ons eigen kamp opgebouwd. De 2e dag dat we hier stonden kregen we gezellige buren die wel van een drankje en een kampvuurje hielden waarmee we dan ook tot in de late uurtjes gelachen hebben. De laatse dag in Byron Bay hebben we met z’n 4e op een tankstation overnacht. Klinkt ongezellig, maar dat was het niet. Je bouwt je kamp op en trekt een fles wijn open en everything will gonna be alright! Tevens was dit ook onze laatste nacht met het busje. De volgende dag zijn we terug gevlogen naar Sydney. Hier hebben we de laatste paar dagen samen genoten van het weer want dat was gelukkig op dat moment goed de drankjes en genoten van elkaar.<3